Activitatea politică este o luptă între grupuri de cetățeni ai unui stat pentru a-și materializa dorințele și aspirațiile. Este de a fi siguri că vor continua să trăiască într-un mediu social pe care îl consideră adecvat pentru progresul și prosperitatea lor, o siguranță socială și statală în aceeași măsură.

Mă adresez prin acest program unui nou grup politic în formare, un grup care poate deveni promotorii unei concepții vechi în organizarea și conducerea unui stat.  Un concept al democrației în care cetățenii, prin prerogativele și drepturile lor, prin vot periodic, își pot exprima aspirațiile, drumul spre bunăstare și progres, siguranță socială.

Alegerea unui Președinte al României, care să controleze extravagantele unei guvernării fără responsabilitate, este garanția ce se poate realiza prin votarea unui Președinte Independent.

Un Președinte ce va milita pentru modificarea Constituției, pentru aducerea cerințelor ei la noile condiții sociale. Pentru a căuta rezolvarea cauzelor și nu cosmetizarea efectelor.

Programul Președinției.

Prin prerogativele funcției de Președinte al României și puterea executivă constituțională conferită, controlul unei guvernări fără responsabilitate va fi țelul prestării Administrației Prezidențiale.

  1. Conferirea Referendumului Popular statutul de executiv și nu consultativ. Facilitarea de cerințe mai puțin restrictive de declanșare, atât de către cetățeni, cât și de instituțiile sociale administrative sau politice. Este modul cel mai sigur de a da o armă puternică cetățenilor de a se apăra de consecințele derapajelor politice sau guvernamentale și legislative.
  1. Puterea legislativă, Parlamentul, nu poate să fie dominat numeric de alianțe politice. Voi propune și milita pentru legiferarea unui guvern cu 33% din votul direct al cetățenilor.  Conceptul actual de majoritate parlamentară a alianțelor de guvernare induce eliminarea echității de ratificare a legilor  prezentate acestei instituții.  Loialitatea, acceptată sau impusă, a parlamentarilor față de partidele din alianța guvernamentală din care de fapt fac parte, poate influența loialitatea jurată cetățenilor ce i-au ales să îi reprezinte. În aceeași măsură responsabilitatea de guvernare executivă este eschivată, trecută pe seama unui partid din alianță sau altul. Cetățenii au dreptul să cunoască poziția partidelor din guvernare sau din parlament pentru a evalua încrederea la următoarele alegeri.
  2. Dezvoltarea economică a României trebuie revitalizată pentru creșterea bunăstării și păstrarea forței de muncă autohtonă. Pentru aceasta un program de investiții cu caracter socialist/capitalist este soluția viabilă. Statul va investii în obiective economice prin puterea lui financiară, obiective ce ulterior vor fii transferate prin cumpărare către cetățeni prin reforme financiare echitabile patronate de guvern.  Un mod efectiv de  curbare a corupției și de întărire a conceptul proprietății private, baza materială a bunăstării și siguranței financiare a cetățenilor.
  1. Locul României în EU și statutul ei este de stat independent, nu federal, cu identitate proprie și independență în administrarea guvernamentală. Păstrarea și integritatea teritorială în limitele granițelor actuale și recunoscute internațional este mandatorie și preocuparea primordială a Președintelui. Strategia unei logistici de reîntregire a teritoriilor istorice românești va fi căutată pe căi diplomatice în interesul mutual al națiunilor vecine.  O structură de guvernare federală a teritoriilor istorice este primul pas în acest deziderat de interes național.
  1. Participarea activă a cetățenilor în viața socială, civică și politică trebuie să devină o conștiință națională. In acest sens a fost creat Clubul Prezidențial.  Un lăcaș în care cetățenii să își prezinte calificările și competența de a fi parte din Administrația Prezidențială.  Să se formeze o reală instituție, o pepiniera de cadre, neînrolate în partide politice,  care să asigure  profesionalismul Administrației și încrederea cetățenilor în echitabilitatea consilierii președintelui în conducere.
  2. Cetățeni cu înalt spirit civic, social și profesional pot fi parte din Cercul Prezidențial. Un grup restrâns, propus din 12 cetățeni, cu care Președintele să se consulte în treburile importante, în luarea deciziilor în beneficiul expres al cetățenilor și de interes național, al Națiunii.

Acestea sunt direcțiile sumar prezentate pentru care voi milita asiduu pe parcursul președinției mele în obținerea stabilității politice, sociale și a siguranței statale a României.